De förlorade centimetrarna

Tog måtten i morse, efter två och en halv vecka på LCHF. Fantastiska resultat, totalt har jag förlorat 26 cm, varav 7 från midjan. Detta i princip helt utan träning eftersom nästan all tid går åt till renoveringen av lägenheten.
Helt otroligt. Gladast blev jag över stussmåttet som minskat med 8 cm. Det känns i byxorna som ramlar av :)

Jag kan inte låta bli att spekulera i hur det kommer att gå när jag kan gå powerwalks med kontinuitet efter flytten.
Jag mår så himla fantastiskt bra, är fri från ett sötsug som plågat mig i många år och resulterat i bland annat ett coca cola beroende som inte varit utav denna värld. Det enda jag verkligen saknar är popcorn. Mina älskade popcorn.
Planen är att vara strikt i 8 veckor, därefter tillåta sig mer och mer tills jag hittar balansen.
Men jag skulle ljuga om jag skulle säga att popcorn inte är bland det första jag kommer unna mig. På bio kanske till och med, vem vet? :)

Vi har testat lillens ålkunskaper denna morgon med, var ju tvungen att visa hans pappa.
Var för övrigt på hm igår, det är ju helt förskräckligt med barnkläderna. Allt för pojkar är blått eller grått eller svart. Och allt för små flickor är lila och rosa. Färgerna skulle väl inte störa mig i sig, men jag letade efter typ långkalsonger till teodor, det fanns inga så jag tänkte köpa tights, det fanns bara för flickor. I babyrosa och ljuslila. Hmm... Jag kunde inte förmå mig till att köpa dem. Jag kanske är fånig.
I övrigt är kläderna för pojkar bättre än de för flickor, större, skönare och mer slitstarka. Det känns rätt trist egentligen...
Både små killar och små tjejer ska ju kunna leka menar jag. Men, de kläs som små krigare och som små prinsessor... Om jag får en dotter någon gång har hon turen att få ärva kläder efter en storebror i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Sara

Du har dina popcorn, jag min sushi :)

2009-04-29 @ 12:31:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0