Ingen träning.

Oj vilka samvetskval. Bara för att jag en gång råkade vara en väldigt lat person var jag tvungen att rannsaka mig själv ordentligt imorse innan jag bestämde mig för att inte gå på träningen. Denna rannsakan trots att jag inte kunnat sova ordentligt på natten på grund av smärtan i nacken och axeln. Jag blev för rädd att göra illa mig ännu mer och inte klara av att ta hand om den lilla ordentligt. Det var viktigare än att jag inte skulle känna mig dålig.
Tyvärr delas inte mina tankar alltid av min sambo, som istället tog för givet att jag maskade. Då blev jag ledsen. Fy sjutton för pms.

Dagens fråga är varför det är så j-kla viktigt att vara duktig? Jag vet att många andra tjejer lider av samma samvetskval och prestationsångest som jag själv. Hela tiden vill man vara till lags och duktig. Man gör sig vacker för sin pojkvän, försöker ta hand om sin kropp och sitt utseende. Under skoltiden skulle man såklart ha bra betyg och många vänner.
Sen blev det viktigt att vara duktig på jobbet, och ha ett fint hem och ett "lyckat" förhållande. Frågan är för vems skull allt det här är så viktigt? Ska dessa krav förfölja mig resten av livet?
Om jag inte har det finaste hemmet då? Eller om jag råkar bo i förorten? Eller inte har det mest fantastiska förhållandet eller kroppen?

Det är som om man blir jagad av någon form av osynliga kritiker. Hela tiden tror jag att jag bedöms, och att mitt värde ligger i vad andra tycker och tänker om mina kläder, mitt hår och min person.
Inga av mina killkompisar har verkat lida av detta tvångssyndrom, men de flesta av mina tjejkompisar. Hur kommer det sig att vi tjejer är så kritiska, både mot oss själva och varandra?

Kommentarer
Postat av: Mamz

Jag säger som jag sagt till dig tidigare, lyssna till ditt inre och till din kropp.

Annars slutar det med att du blir som din mamma! Utsliten "workoholic" med en evig prestationsångest,det är ingen hit!

Först nu efter 50 har jag fattat att det inte är så himla viktigt det där att det inte får finnas dammråttor under sängarna eller att allt ska vara struket, vikt och inlagt i skåpen. Att skrivbordet är rent på jobbet och att det inte ligger några jobb kvar och skräpar när man går hem för dagen.



För vet du vad allt finns kvar till i morgon och ingen märker det förutom DU!



Hur viktigt VI än tycker att det är så ser inte folk runt oss det på samma sätt. De ser inte med fördömmande ögon på oss för att vi inte har hunnit bona vardagsrumsgolvet eller putsa fönstren. Fan vet om de ens ser när vi gjort det....



Sen när det kommer till våra fantastiskt "snygga" kroppar så ser de bara när man lägger ut.....

Inte förän man tappat minst 10 pannor ser de att man gått ner och då kommer kommentaren - Eru sjuk eller?



Så kontentan av min upptäckt är att man duger precis som man är och har någon en annan uppfattning kan de resa till en plats avsevärt varmare än här!

Om dammråttorna muterar till grävlingar så kan de som har tid att leta efter dem och kommentera dem ta av sin egen tid och dammsuga, jag visar gärna var dammsugaren står!



Så skräm bort den gröne lille jäveln på axeln och njut av din tid som hemmamamma,innan du anar har Teo hår på bröstet och har brudar på rummet och då vill han inte gosa och leka med mamma lika ofta :-)



Så njut Pillerill NJUT!

2009-04-02 @ 19:28:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0