Ett lyckat recept

Har precis avslutat en lyckad middag! Lyckad på alla sätt som en middag kan vara. Trevligt sällskap, även om lilla Todden hindrade samtalet från att flyta riktigt :P
Vänner är fantastiska varelser. Middagsmaten blev också superlyckad, hur gott som helst. Känner mig nästan tvingad att dela med mig av detta fantastiska recept ;)

Jag gjorde en "falsk vegetarisk lasagne", vilket i princip innebär att man kokar tortellini fylld med ost, häller ut dem i en smörad form (jag slängde ner lite hackad färsk tomat också). Sen gjorde jag en vanlig vit sås, och hällde i 400 gram hackad spenat och en burk kronärtskockshjärtan (skurna i bitar). Därefter strödde jag över ost och slängde in min falska lasagne i ugnen på 200 grader tills den fick lite färg. Sen fick den stå på eftervärmen tills min vän behagade att dyka upp. Till åt vi en kålsallad med gurka. Galet gott!
Och mättande:)
Det enda som fattades var en flaska vin, vitt eller rött hade inte spelat någon roll. Men pastan var god ändå.

Jag älskar verkligen god mat! Särskilt den man lagat själv, eller gjort till sin egen. Då blir det en stolthet i maten på något sätt. Som tur var blev det över så jag får äta en fantastisk lunch imorgon, och verkligen njuta.
Till och med den lilla slukade maten, trots att det var första gången han fick spenat... Han får tydligen bara äta det max en gång per månad. Stackarn! Det som är så galet gott:)
Så, trevlig vän, glatt barn och god mat, snacka om ett lyckat recept.
Nu spelar någon granne "Ecuador" låten i sin bil. Sommar. Mys.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0