Reserv....

Jag tänkte att jag skulle kämpa på att förbättra mitt cv såsom arbetsmarknaden ser ut nuförtiden. Försent valde jag att söka in på några kvällskurser i multimedia. Och hamnade på reservplats. 15. Det suger verkligen.
Det är ju dags för mig att komma på lite reservplaner eftersom det ser ut som om jag kommer att vara arbetslös from januari. Otroligt tråkigt.  Så då tänkte jag att jag kanske bore skaffa en reservplan.

Reserv. Intressant ord. Ibland känner jag det som om jag alltid varit reserv, och alltid tagit reservplanen. Det säkra kortet. Inte plugga som en tok för att komma in på journalistutbildningen för som det finns det ju inte några jobb, satsa inte på skrivandet som karriär, skaffa en karriär där skrivandet finns med istället. Det är säkrare. Stanna med pojkvännen istället för att flytta utomlands ett år efter gymnasiet. Det är viktigare. Bättre. Säkrare.
Jag fick höra en del att jag hade talang vad det gällde att måla, och att skriva. Men målandet lade jag ner eftersom jag inte var "bäst", och var man inte bäst så skulle man få bo utfattig på gatan.
Så...

Jag sitter vid en bärbar dator och skriver. I min egeninredda lägenhet. Ett hem. Med en snygg sambo som ligger och läser i sängen. Vägg i vägg ligger en fantastisk liten baby som äntligen verkar lite friskare och sover sött. Jag har en hyfsat bra föräldrapenning. Bil.
Det verkar som om ordet reserv fungerat bra för mig.
Ändå känns det lite konstigt. Lite tomt.
Jag undrar varför... :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0