Vid dagens slut

Vid dagens slut är kvällens början. Jag blir alltid så pigg en stund efter att jag fått Teodor att sova. Men idag försvann också det goda humöret med honom. Vi har haft en sådan mysig dag. Men det handlar nästan alltid som mamma om att ge, och nu skule jag vilja få något tillbaka.

Tyvärr är jag ensam. Och jag vet inte riktigt vad jag kan ge mig själv... Idag är jag väldigt "ovuxen" av mig, mitt kök ser ut som ett katastrofområde. Men jag orkar inte. Är så trött.
Jag törstar så efter ett avbrott i vardagen. En chans att ladda om. Blev avundsjuk på C som åker till Prag imorgon... Jag vill också åka bort. Bort från slentrianmässig vardag.
Men istället kommer lördagen innebära städning för min del, det tråkigaste jag vet :(
Måste vardagen vara tråkig bara för att man har ont om pengar. Jag skulle behöva en sammanställning av gratisaktiviteter man kan ägna sig åt, eller en lottovinst.

Jag funderar lite på att öppna en flaska rött och krypa upp i soffan och titta på Mamma Mia (jag älskar verkligen den filmen, framförallt för alla vackra miljöbilder). Jag saknar Maria, om hon vore här skulle jag ha det optimala sällskapet för detta. Jag saknar henne ofta nuförtiden, förmodligen för att jag har så mycket ledig tid.

Nu börjar min kväll, min vila. Den bästa och värsta stunden på dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0