Svenskar på japansk restaurang..

"Ursäkta, jag skulle inte kunna få en gaffel? Bara en, de här träbitarna är så märkliga att äta med. Märklig mat det här, är den verkligen färdig?" Hur kan man beställa in sushi utan att veta att fisken är rå? Vad hände med att ta seden dit man kommer, vara öppen för andra kulturer och försöka ta seden dit man kommer.
Allvarligt, vissa människor borde bara tillåtas äta på det lokala värdshuset.
"Herreguuuuuud, de ansvarar inte för ytterkläder och värdesaker. Du MÅSTE ta in din kappa (den är ju så värdefull)."
Köp en billigare jacka för helskotta, världen och miljön är i kris.
Snobbar snobbar snobbar. Konservativa, tråkiga snobbar.

Jag kan bli så fruktansvärt trött på människor, jag har ingen aning om hur de flesta tänker. Status, prestige. Dessa kommer långt över medkänsla och nyfikenhet. Vad gör vi med världen?
Jag sitter och njuter av den akustiska låten "Never think" och en kopp Roiboos te. Önskar att jag fick sitta så jämt. Samtidigt som jag tittar ut och längtar efter att resa till andra länder. Höra andra språk.
Som vanligt trött och kluven. Men men.

Jag måste verkligen berömma den tålamodiga personalen på restaurangen. De var så trevliga och tillmötesgående mot alla gäster, inklusive de dryga. Vi gav så mycket dricks som vi kunde ta oss råd till. För jag led när de fick ta hand om allt gnäll. Dessutom var husets vin bland det godaste jag druckit :)
Det verkar inte längre finnas någon ära i god ton, att vara artig och trevlig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0