Äntligen semester

Att vara mamma är som att ha ett extra heltidsjobb. Det känns faktiskt så vareviga dag, särskilt påtagligt var det innan semestern från det andra jobbet, som lärarinna.

När ledigheten tog vid gjorde den det inte alls. Ingen sovmorgon, inga lediga slappardagar i solen. Joo, lite sovmorgon blev det förstås, Teodor började sova till kvart i sju på morgonen. Semestern som skulle bli i hälsans tecken blev istället i kakornas tecken eftersom jag var tvungen att jaga den lilla och därför fyllde på med lite sockerenergi... Och eftersom jag helt saknar självbevarelsedrift har det utvecklats till mycket sockerenergi. Jag som helt hade slutat med läsk och godis.

Hur som haver, nu har jag dubbel semester i ett dygn eftersom min allra käraste syster tagit min sonett dygn. 24 timmar. Varje minut kommer vara njutningsfull.

Jag misstänker dock att jag kommer vakna tidigt imorgon bitti och sakna ljudet av trummande fötter och slirande hjul... Teodor kör nämligen sin "springbil" dygnet runt här hemma. Han kan typ inte gå längre, han tar bilen överallt... :) Misstänker att det kommer inträffa ett par gånger till i hans liv. Jag minns när jag själv tog min moped överallt, til och med till Tommy som bodde hela 100 meter bort...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0