Ljudet av trummande fötter

Vareviga morgon vaknar jag på samma sätt. Till ljudet av trummande fötter. Och studsandet av den där förbaskade bilen. Det verkar som om min ett och ett halvt åring inte kan ta sig någonstans utan bil....

Vi bytte leksaksbilen mot mammas bil och åkte till Bea för att handla lite. Där passade sonen på att charma alla utom mamma. Främlingar erbjuds pussar och leenden. Mamma får stryk, kanske ett framtida yrke inom försäljning av kyssar är att vänta? Runt runt kubbade han. Själv drack jag ett par glas vin igår så jag var lite trött... Inte optimalt.

Sedan åkte vi till moster och Tilde, som nu verkar ha streptokocker (stavas det så?) så jag kan ju gissa att vi får det också. Lagom till Astrid Lindgrens värld.

Nu njuter jag av en kopp kaffe samtidigt som syrran ligger och vilar med barnen. Härligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0