Föräldrar till barn som inte sover.....

.....förlorar sakta men säkert förståndet. De blir successivt mindre och mindre trevliga, struntar i sin egen hälsa och till slut sin hygien. Välkommen åter ny period av skriknätter.

I vårt fall är det inte spädbarnet som väcker oss utan storebror vars gallskrik väcker hela familjen. Minstingen är svårast att söva om dock... Om han inte blir väckt av sin bror kan han sova mellan sju och tre, äta, sen sova till halv åtta.

Jag är väldigt rädd att detta väckande i natten ska leda till ytterligare år av sömnlös tortyr. Mao att han ska ärva storebrors beteende. Ett beteende som endast hot biter på.

Jag träffade en mamma på Ts förskola med en tvååring som vaknar och skriker såpass ofta att hon är sjukskriven 25% för att sova. Det enda som får honom somna om är välling. Och BVC klagar på hans vikt.

Att inte få sova är tortyr. Jag menar inte att barn torterar sina föräldrar med flit, jag menar bara att det är okej att må skit när man inte får sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0