Förlossning nummer 2

Alla myter om förlossning 2 verkar stämma. I mitt fall tog det 50 minuter från inskrivning till barnet var ute. Ont gjorde det, helvetiskt ont. Inte nog med det, ungen som kom ut var dessutom skitförbannad. Uscha buscha vad han skrek.

Satt hela dagen efter med den lilla surbulan i min famn. Kan de verkligen födas på detta humör tänkte jag? Vad i helvete har jag gjort för fel...

Mycket har jag sagt om storebror men han var ett mycket enkelt spädbarn. Aldrig rasande som denna.. Nåja, det har ju lugnat sig betydligt under de 4,5 månader vi hängt ihop. Och jag älskar verkligen min föräldraledighet. Om det inte vore för surt att sakna pengar skulle jag vilja vara med mina bumlingar jämt..

Var är min författarkarriär när jag behöver den som mest?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0