Trötta mamman och Zlatan

Jag har aldrig gillat Zlatan, tyckte alltid han verkade dryg och kaxig. Dessutom har han kommit att representera något som kan liknas vid The American Dream eller From rags to riches.. Dessa ideologier är för mig bara en ursäkt för att låta människor vara utsatta och fattiga. Det gör inget att det finns områden som Rosengård eftersom man kan ta sig vidare. Titta bara på Zlatan.

Extremt talangfulla människor med en stor portion tur får aldrig bli en ursäkt för att inte hjälpa andra. Vad har hänt i världen som gjort livet till en tävling om mest och bäst prylar? Varför måste man vilja ha det bättre än andra och varför är det fel att vilja att alla barn ska ha samma chans till bland annat vård och utbildning?

Jag förstår dock Zlatans funktion som hopp för unga i Rosengård. Och det är nog anledningen till att jag vill läsa hans bok. Jag blev nu nyfiken på Zlatan.
Jag måste helt enkelt läsa hans bok.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0