Hur tidigt börjar skiten?

Hämtade nyss på förskolan. T hade på sig den rosa mössan som varit kvarglömd hos oss.
Två pojkar står och tittar på T. Den ena pekar på mössan och säger "Teodor ser ut som min mamma". Max 5 år gammal.

Jag tycker att det är galet, och eftersom ingen i personalen tar i det frågar jag "ursäkta?" pojken upprepar blygt vad han sagt. Jag svarar "Nämen, att du har en lika snygg mamma som Teo, det var inte illa." Sen tillade jag "för du menade väl inte mössan? Alla får ju välja själva vilka färger de gillar oavsett om de är killar eller tjejer."

Det värsta är att barn lär sig av vuxna. Och vuxna skapar en massa jäkla dumma normer. Sen vet jag också att jag kommer låta mitt barn välja färger själv. Alltid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0