Att det är så okej att strunta i andra

Människan är verkligen hysterisk emellanåt. I så många fall bryr vi oss så sjukt mycket om vad andra tycker, särskilt om vårt yttre. Med ett enormt bekräftelsebehov undrar vi om vi är snygga nog, smala nog och i rätt kläder?
Jag hade en nära vän för ett par år sedan som var mästare i detta, eller, när hon mötte folk hon brutit med kunde hon kläcka ur sig att "men jag är i af bra mycket smalare eller snyggare än honom henne!"
Vem bryr sig egentligen? Orka tävla och bry sig så mycket om andras åsikter...

.....samtidigt som det är helt okej att strunta i andra som har det svårt. Det är okej att skita i de fattiga barnen som finns i Sverige. Helt okej att klä sina egna ungar i märkeskläder och skita i ungarna i tredje världen. Allt är så jäkla MITT MITT MITT! Och man behöver bekräftelse av alla man tycker är "bättre" än en. Så man kan skita i alla som är "sämre".
Barn svälter. Köp dina märkesjeans. Titta åt andra hållet när någon tigger.
Barn svälter.
Men du är smalare än henne som du kallar din vän. Barn går hungriga även i Sverige, medan andra människor gnäller över att behöva betala skatt.
När blev det så okej att vara självisk och självupptagen?

Lillapillerill önskar sig en snällare värld. Omedelbums!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0