Dagens lektion: Ägande

Mitt liv ÄR mitt liv. Min kropp ÄR min. Mina tankar, känslor, ord och val ÄR mina. Dessvärre gör jag ibland jäkligt korkade val. Min favorit bland mina dåliga val torde vara att tycka synd om mig själv och därför trösta mig med något gott. Varför? Jo, för att jag någonstans ser godsaker som tröst eller belöning. Jag tar inte ansvar för den övervikt jag har kvar. Det är ju bara jäkligt orättvist! Varför kan inte jag äta allt onyttigt i världen och ändå vara sund och i form? Därför är det så jäkla synd om mig och jag proppar i mig godis... Logiskt resonemang? Nej. För egentligen är det ju inte synd om mig alls. Jag har ett hem. Jag har kärlek. Jag har friska barn. Jag har vänner. Jag har ett yrke där jag har chansen att inspirera. Jag har ett jobb. Valet att skaffa barn har givetvis påverkat min kropp. Det går långsammare att komma i form. Skulle jag byta mina barn mot en snyggare kropp och större garderob/mer pengar? ALDRIG! Jag träffade min drömkille när jag var 17. Då var allt fantastiskt romantiskt! Nu är det inte så romantiskt. Några års sömnbrist har emellanåt gjort det riktigt tufft. Skulle jag byta det mot ny romantik? Nej. Istället är jag tacksam över att vi har möjlighet till barnvakt. Så äger jag mitt liv idag, just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0