För att jag jobbar på att sluta döma

Det är ju något jag är bra på: döma andra. Om inte annat kan det verka så när man läser mina inlägg. Det är inte riktigt sanningen.. Jag försöker egentligen bara vända på vad som är viktigt.

Kläder, skulle vissa av mina hjärtan säga, är mindre viktigt. Jag håller absolut med. Men. Kläder är också ett sätt att uttrycka sig själv. Estetik. Jag tycker absolut man kan investera i bra kläder. Det jag inte orkar med är att kläder hela tiden ska uttrycka status. Pengar. Och att det ska vara så jäkla viktigt.

Sen gillar jag att klä upp mig. För samtidigt som jag inte tycker status är viktigt gillar jag att känna mig fin. Det är klart undervärderat.
Men. Perspektivet är ändå detsamma. Jag gillar kläder, kläder man blir glad av. Men.
Om jag ska välja vad jag ska lägga mina slantar på så är det viktigare att göra något för miljön. Och för de som har det svårt.

Jag vill bara ha en lite bättre värld åt mina barn. En värld där alla gör vad de kan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0