Hmm. Det där med att inte döma...

Jag måste ju erkänna att det går lite sådär... I alla fall när något gör mig irriterad....

Man kanske inte kan tro det, men många av mina vänner tycker inte som jag. Men jag gillar dem ändå. Känner många lchf och gi-are. Trevliga, underbara människor. Vissa av dem det bästa jag har. Även om vi inte tycker likadant.

Däremot blir jag rasande på medier som blir så extremt enkelspåriga. Det finns inte många tips att få om man som jag inte äter mjölk eller kött. Jag torskar på ost ibland och skaldjur ibland. Men vardagskosten är rätt strikt.

Vad jag gillar bäst med min kost: jag kan äta mycket och ändå vara lagom mätt. Min mage fungerar bra. Jag har mer energi till träning och kroppen känns mindre tung efteråt.
Jag gillar också känslan av att göra något för världen och ge mina barn en bredare kost.

Hur äter resten av familjen:
De dricker mjölk och äter ost. T äter vanligt på förskolan och borta och vegetariskt hemma. W äter lite blandat, ibland skjuter jag till lite kött/fisk/kyckling till lunchen. Ibland ägg. Ibland inte. M äter väl som mig hemma, och matlåda av det till jobbet. Borta och ute äter han gärna sitt kött. Ibland lagar jag dem ngt med kött. Oftast inte.

Vi har alla olika tankar och känslor om vad vi äter. Jag vill inte hela tiden bli hjärntvättad av vissa andra perspektiv så jag gör inte heller så mot min familj. De får äta som de vill.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0