Hur fostrar man snälla människor?

Alltså, jag vill verkligen att mina söner växer upp och blir ödmjuka, snälla, lyckliga och kloka. Hur f-n gör man?

De flesta människor är ju knappt något av ovanstående... Så hur gör man?
Jag vill att de inte ska slåss, eller vara i en dum machokultur där starkast är bäst. Jag vill inte att polisen ska komma hit en vacker dag med en sönderslagen son. Jag vill inte att de ska behöva bråka och slåss.

Sen vill jag inte att de ska utnyttja andra, vara elaka eller uppkäftiga. Jag vill att de, bättre än jag ska veta när det är lämpligt att diskutera. Jag vill att de ska ha stora hjärtan och bry sig! Bry sig om de som behöver, miljön, sig själva och hela världen.

Det är så svårt att veta om man är på rätt väg eller inte. Vissa dagar tänker jag bara "oh shit! Vem Fan gav mig ansvaret över det här?" bara undrar liksom....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0