Lchf

Okej.
Jag vet att det finns jättemånga därute som bara älskar lchf. Och jag försöker att inte döma.
Det är bara det...
.... Att vårt höga proteinintag sabbar hela jäkla planeten.
Regnskog skövlas och vårt kött transporteras hit från jäkla Brasilien. Så jäkla dumt!
Till vilket pris ska folk bli smala (om de ens blir det eftersom så många andra faktorer spelar in)?
Är det okej? På riktigt? En miljard människor svälter. Svälter.

Nä. Nu blir jag sådär jäkla trött igen. Såååå viktigt att vara smal. Bli för Guds skull inte stark eller snabb. Smal.
Klart jag fattar. Det är roligare att käka biff än grönsaker. Men snälla. Tänk!

Jag tror inte jag skulle bli såhär arg om inte varenda tidning tjatar lchf. Det finns andra, mer miljövänliga sätt att tappa i vikt på. Om det är så viktigt. Det är väl jag ett bevis på. Om inget annat.

Ingen som brydde sig? Nää.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0