Om en idiot vet att den är en idiot, blir man mer arg då eller slutar man?

Alla har vi någon gång träffat människor som är mycket medvetna om vad de gör för dumheter. Trots detta fortsätter de likt ett barn att upprepa samma misstag.

Intuitivt känner jag att man borde se dessa människor med acceptens. Men de är ju så brutalt irriterande. Denna irritation är i sin tur en stor energibov..
Energi jag inte har.

Men, för att komma i mitt livs bästa mentala form ska jag försöka jobba på mig själv, på min acceptens, avslappning och att bekräfta mig själv istället för att söka den hos andra.

Det låter ju... Lätt, eller?


Kommentarer
Postat av: Anna

Inte lätt men något att eftersträva! Kloka du!

2012-09-01 @ 21:43:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0