Sen var det detta med kvalitet

Ibland tycker jag nästan det är roligt hur företag duperar oss föräldrar. Ba "ditt barn förtjänar det bästa" det bästa är förstås en sprillans ny vagn för 10 000:-, svindyra kläder och tonvis med leksaker... I det fantastiskt inredda barnrummet, såklart!
För barnen blir ju givetvis lyckligare av allt detta.. Yeah right!

Men. Det är ju jäkligt svårt att värja sig. Ytterkläder och höst/vinterskor, det brukar jag låta kosta. Även om jag brukar försöka fynda kvalitetsvaror (rea vänner, rea!) så inbillar jag mig faktiskt att mina barn blir lite lyckligare om de inte blir kalla och blöta;)

Annars finns det väl egentligen bara ett fåtal saker jag tycker barn förtjänar, ett varmt hem, kärlek, obegränsat med kramar, uppmärksamhet, kläder på kroppen och mat på bordet. Och det är ju liksom svårt nog:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0