Triviala ting

Unnar mig idag lyxen att sörja det faktum att Teodors sommarlov når sitt slut imorgon. Vi har haft skratt denna sommar, och några strider. Min lilla kille har vuxit, på längden och i sinnet. Han är inte längre min bebis. Han fyller fyra.
Denna underbara sommar har han lärt sig klättra i träd. Han har lärt sig diskutera. Han har börjat leka med andra barn på ett helt nytt sätt.

Denna sommar har han fått följa mig till Malmö, åkt tåg för första gången. Vi har haft de bästa samtalen.
Han har börjat bli mer självständig, och han och hans lillebror (lillhjärtat) har börjat hitta varandra i leken.
Imorgon tar alltså sommaren slut i den här familjen.

Det blev ingen klädsortering idag. Istället blev det godis och melankoli. Imorgon börjar rutinerna igen. Lite skönt ska det bli. Trots allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0