Underbara vänner med underbara råd

Bad på fb idag om råd för att få min ettåring att sova på natten. Flera vänliga människor delade med sig av olika tips och metoder, 5-minuters, Wahlgren, tassa, mindre dagssömn, mer kärlek, närhet mm. Jättebra tips!
Sen slog min dåliga jagfårintesova humor in. Så jag komponerade ihop en blandning av dessa....

Dagen kör vi stenhårt, fasta rutiner, lunch i exakt 40 minuter med tvångsmatning (vid behov). Vi sover inte på dagen, utan sparar det till natten där vi sitter tillsammans på en madrass i ett kallt och mörkt rum. Jag är där men ändå inte. Jag puttar mitt barn till sömns samtidigt som jag då och då drar ur nappen så han får skrika sina fem minuter. Då kör jag min ramsa och puttar på honom lite till.. Sen lägger jag mig nära en stund och sen kör vi om från början. Återkommer imorgon med hur det gick.

Hahaha! Detta var givetvis inte rådet jag fick. Men man måste ju få skoja lite...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0