Fråga pappa

Idag funderar jag mycket på betydelsen av manliga förebilder för barn. Jag skulle idag retas med min son och frågade honom vad skillnaden är mellan pojkar och flickor. Ibland när han får denna fråga brukar det leda fram till hans oro över att mamma saknar snopp och hans löfte om att köpa en till mig:)

Min treåring funderar mycket kring kön, kan flickor bli pojkar och vice versa. Jag tycker att dessa funderingar är mycket svåra att bemöta. Hur mycket sanning ska man säga till små barn och vad är egentligen en flicka eller pojke och vem bestämmer det?

Jag bestämde mig för det enkla "fråga pappa" sa jag.
Resten får jag ta när han blir äldre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0