Kolhydrater, fett, inget eller båda?

Finns det "bovar" i vår kost? Eller är det bara bantningsjättarna som hittar på och lurar in oss på olika spår?

Jag vet inte, men jag kan avslöja att jag provat det mesta:

Shakes: viktnedgång 6 kg på två veckor, därefter 1-1,5 per vecka. Inte hållbart för mig pga laktoskänslighet. Fasade in "riktig" mat sakta och gick inte upp igen.

Kålsoppan: -7 kg på två veckor, bra kickstart om man har en plan för hur man ska fortsätta.

Ämnesomsättningsdiet Danmark: -7kg på 14 dagar, +7 kg på 7 dagar. Samt konstant hunger och yrsel under tiden.

Lågkolhydratmetoder: generellt -2-3 kg per vecka för min del, samt yrsel matt kropp, förstoppning och depression.

Därför följer jag nu "motions och portionskontrollsmetoden" det ursprungliga, för att se om jag kan finna hälsan igen. Nu lunch:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0