Skillnader mellan mammor och pappor

Ok, känner mig väldigt bitter för stunden så ta mig med en nypa salt.
När pappor lagar mat, då är de så duktiga. När mammor lagar mat glömmer man att säga tack för maten.
När en man väljer ett kvinnoyrke får han högre lön. När en kvinna väljer ett mansyrke får hon förmodligen inget jobb. Får hon ett jobb blir hon sexuellt trakasserad.
När en pappa är föräldraledig är han ansvarstagande, när en mamma är ledig undrar folk hur länge hon ska vara hemma egentligen?
När ska det ställas krav på lika ekonomiska villkor för mammor och pappor, när ska det krävas att man delar på vabbandet?

Föräldraledigheten för mig som mamma går åt till amning, sömnlösa nätter och ett försök av min kropp att läka. Det är inte någon ledighet. Och jag skulle jättegärna vilja att samhället klappade mig på huvudet och tyckte att jag var sådär fantastisk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0