Trötta mamman möter motgångar

Jag önskar jag hade framgångens hemliga recept! Särskilt dagar som denna som varit usla från början till slut. Ingen annan motion än promenaden till parken och en stunds lek där... Jag inser att det ibland måste handla om att misslyckas så lite som möjligt snarare än att lyckas helt för mig. Låta dagen göra så lite skada som möjligt. Jag har en lång väg att gå och kommer nog möta många dåliga dagar. Vet liksom inte vad jag ska ta mig till när jag inte får sova. Lyckades inte få till det med gröt till frukost heller. Blev rostmackor igen. Nu kan jag inte ens tänka på annat än godis....

Kommentarer
Postat av: Erica

Hej!

Det är tungt att få ihop allt, sömn, barn, vardag och därtill träna. Själv insåg jag snabbt att träns går bort, långt till närmsta gym och hämtning på dagis veckans alla dagar. Körde på Aftonbladets viktklubb ett tag men det kostar ju en del och inget att rekommendera om man ammar tex. Principen är densamma som viktväktarna ungefär. Sötsuget var konstant. Avgiftade mig från socker och andra kolhydrater under våren och kör rätt strikt LCHF, är mycket piggare, gladare, inga blodsockersvängningar, klarar en sömnlös natt mycket bättre och har framförallt inte det där suget längre på samma sätt som tidigare. Vi kan ha godis, chips och kakor hemma och jag bryr mig inte ens längre. Jag som varit skåpråttan som sugit i mig minsta smula och länsat müslipaketet på torkad frukt...

Jag skriver lite mer om vanor och ovanor i min blogg, om du vill läsa.

2012-01-04 @ 00:46:46
URL: http://enkoppkaffetilltack.blogg.se/
Postat av: Pulkan

Tack!

Alla tips är alltid välkomna. Jag har dock tidigare provat lchf med dåliga resultat. Fantastisk viktnedgång, dock även konstant huvudvärk, förstoppning och depression. Jag hör till dem som hellre rör mig mycket än är så strikt begränsad:) är det inte ganska fantastiskt hur olika kroppar kan vara:)

2012-01-04 @ 12:50:27
URL: http://lillapillerill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0