Alla är olika

Igår var jag ute på en timmes promenad med J. Jag kom att börja göra reklam för min råa mat. Hon svarar genom att säga att äta lite av allt är det enda som fungerar. Jag sa, kul att det fungerar för dig, för mig fungerar inte det. Hon är på gränsen till underviktig, jag tror aldrig hon har haft en övervikt eller så.

Jag hör till dem som måste ha en teoretisk mening med min kost, känna att det är något särskilt med den. Sen är jag ju på jakt efter att hitta en livsstil son jag trivs i. Det största problemet jag har med att äta vanligt är att jag snabbt blir uttråkad och då börjar överäta av ren tristess.

Tyvärr tror jag också att alla som får övervikt och jobbar bort den får en viss matstörning, har man aldrig varit tjock verkar det lättare att äta mindre portioner.

Slutligen, dag 5 tar sin början. Mår fortfarande kallt men fantastiskt. Ska prova mota kylan med fler koppar te idag..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0