Lite från Kroatien...

Då semestern inleddes med en dag sol, då vi var slutkörda efter att ha varit på resande fot en hel natt, fick vårt rum 03.30. Barnen sov lyckligtvis till nästan nio. Sen följde tre dagar med regn och rusk, varav en fördrevs med en resa till Split... Som gick sådär. Shoppingen är lika med noll med två småbarn.

Hur som haver har jag ändå läst ut mina två böcker, Kathy Freston's Veganist och Alicia Silverstones The kind diet. Sen råkosten har jag haft en extrem dragningskänsla åt det vegetariska, min kropp fungerar bättre utan kött (utan att gå in på detaljer). Då jag inte tål laktos och har svårt för mjölkprodukter generellt bestämde jag mig för att forska lite vegankost.

Jag tror att alla måste lyssna på sin egen kropp, för mig gäller följande allt kött gör mig förstoppad och får mig överäta, mjölkprodukter ger mig magknip och gaser och ägg mår jag illa av i sin naturliga form. I smet och bakning fungerar det bättre även om jag alltid mår illa av sötsaker, överätning igen. Oj, nu blev det visst detaljer ändå...

Jag börjar luta in mig på att testa leva utan animalier helt, inte på det striktaste sättet, men göra mitt bästa. Detta kommer göra min matlagning till en helt ny utmaning:) jag ser framemot det!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0