Stackars liten kräksjuk bebis

Idag blev det godis och lite mys i soffan med sambon istället för en kvällspromenad. När jag nu ligger bredvid en orolig liten kräksjuk bebis i sängen medveten om att Markus kommer ha jour på stora inatt från soffan känns det som helt rätt val! Jag struntar i löpning och vad det än må vara om barnen inte är friska. Efter denna senvinter/vår räknar jag inte med att kunna springa en hel mil 1/9.

Men det gör faktiskt inget. Det gör inte heller något om mina jeans inte passar när vi åker till Kroatien. Faktiskt. Saker och ting får lösa sig på bästa sätt de kan. Tiden då jag kunde gå ner 3-4 kort vecka är förbi, för jag är mamma nu. Och mest av allt är jag en förebild för mina barn.

Det sista jag vill är att lära dem vara ytliga. Jag vill att de ska vara sunda och hälsosamma.

Idag handlade jag deras semestergarderober, tack vare ett rejält bidrag från min mamma blir de redigt fulla.
Nu, bäst att försöka få någon sömn. Det lär ju vara en bristvara inatt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0