68 gram

Målet med proteinet är att äta minst 100 gram per dag. Det är en utmaning faktiskt. Jag får se hur länge jag orkar...:-/ hoppas minst 2 månader men det är fasiken osäkert...
Ligger på ca 800 kcal efter frukost, mellis och lunch.
Det ger utrymme för lite mer mjölkdrickande. Det är mitt bästa proteinknep. Mjölk. Och pulvret från renee voltaire.

Idag gav jag mig på en liten ostomelett på två hela ägg och en vita, sen ett par skivor ost. Till middag blir det quorn och bönsallad, lite vanlig sallad och potatisgratäng. Jag som egentligen är quornmotståndare...
Men det är enkelt, kalorisnålt och proteinrikt. Det lär ju hjälpa mig upp på 100 gram i alla fall...
Jag ska försöka hitta lite andra alternativ i helgen, ta mig till Willys på söndag kväll kanske...

Magen klarar övergången sådär, jag kör laktosfri mjölk och laktosfri keso varje dag, och idag lite ost. Får se hur det går. Hoppas magen klarar det, jag lär mig tycka om det och får redigt med muskler. På vegetarisk kost.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0