Den extremt dåliga bloggerskans återkomst

Det händer mycket just nu. Framförallt mår jag nog bättre. Eller jag har i alla fall landat ännu mer.
Jag var på en otroligt bra ABC kurs igår, den handlade om föräldraskap 5-1an och positiv förstärkning.
I början fick vi alla skriva en målbild om hur vi skulle vilja att våra barn beskrev oss som föräldrar om 20 år. Därefter fick vi skriva vad vi behövde ändra för att nå dit.

Nästan alla önskade sig bli beskrivna som närvarande. Så varför gömmer vi oss bakom datorer telefoner och hushållssysslor? Varför låter vi inte barnen vara mer delaktiga? Och varför är vi inte mer delaktiga?

I förmiddags var jag och W på BVC. Eller terapi. Så nu har jag fått lite saker att prova för att se om sömnen blir bättre. Steg ett blir att grabbarna ska få sova i samma rum. Sen får jag inte längre promenera när W sover utan då måste jag ligga och vila. Promenera får vi göra när han är vaken. Så nu ska jag vila lite..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0