Det skrämmande föräldraskapet...

När jag ibland inser att jag trots en hel del galna vredesutbrott fått ansvaret för två små barn blir jag skiträdd.
Jag vill så gärna att de ska växa upp som lyckliga små människor med sunda värderingar. Så gärna att jag lätt skulle kunna dö för det. För ibland känns det som om det vore lättare.

I min värld hittar jag hela tiden nya saker man borde tänka på som förälder. Idag hade vi för andra gången "sysslornas måndag" härhemma. Sist fick grabbarna hjälpa till i tvättstugan, vilket var en dundersuccé! Idag skulle vi städa, vilket också har gått bra. Men. Så långsamt! Och eftersom W intagit mammas famn för att sova kommer jag inte hinna skura som jag tänkte.

Jag vill att mina barn ska kunna städa när de flyttar hemifrån. Jag vill att de ska ha hem de trivs i. Och mycket kärlek. Så när W vaknar ska vi läsa lite böcker och bara mysa.
Sen är det 4årskontroll på BVC för T. Och W får hänga med sin snälla farfar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0