Kärlek till barn

Oavsett hur tungt det känns ibland, älskar man alltid sina kids. Oavsett hur många ggr de vaknar en natt. Oavsett om de slår en, biter en eller ger en en puss.

I dagens samhälle (vilken pretto inledning) är vi beroende av institutioner som tar hand om våra barn större delen av dagen. Andra människor torkar deras näsor, rumpor och byter deras blöjor.

Ett utav världens viktigaste jobb. Vad utelämnad man är som förälder till dessa personer. Till dessa stora barngrupper med för få eller för inkompetent personal. Givetvis finns det undantag. Just nu går min äldsta på en fantastiskt bra förskola. De är 15 barn på 3 personal på stora barn och bedriver verkligen en bra verksamhet. Målet är 18 barn.
För första gången känner jag att min son tyr sig till och litar på de vuxna. Storlek på förskolan? 30 barn totalt. Jag är så glad att jag hittat denna pärla, där min son växer och känner att han kan lära sig allt!

Varför är inte alla förskolor så? Varför förekommer vanvård av barn och dessa stora barngrupper? Så kallad barnförvaring! Hemskt! Fan vad man är utelämnad som förälder...

För man älskar alltid sina barn. Mer än livet självt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0