Månadens hushållsekonomi

Utgifterna för hushållet med ett blöj- och vällingbarn blev 4600:- inklusive kalasen för Teo och hämtmat. Tvättmedel, diskmedel mm är också inkluderat.
Det känns okej. Det ÄR billigare att äta vegetariskt, eller halvvegetariskt för oss:)
Nästa månad hoppas jag ska bli ännu bättre. Sen får vi se hur det blir min sista månad hemma, när vi inte har några kalas..

Jag har lite spartips för den som är intresserad.
1. Köp inte allt i samma affär.
2. Använd appen matpriskollen.
3. Köp storpack av: frysta grönsaker, frysta bär, pasta, stapelvaror (i vårt fall krossade tomater, kikärtor, havregryn och linser) och ris.
4. Köp tvättmedel när det är extrapris.
5. Hitta butiken i ditt närområde som är billigast på mjölk, yoghurt, fil o dyl. Det är varor som går åt, alltså måste man kunna handla det "bekvämt" och snabbt.

Sen, just nu finns billiga svenska rotfrukter, äpplen, kål och potatis! Frossa i nyttigheterna, och ha gott samvete eftersom de också är fantastiska för miljön!

Jag tycker inte heller billigt till varje pris, jag försöker välja varor så nära hemma som möjligt! Vi försöker också handla ekoprodukter, framförallt mjölk, bananer och ägg. En gör så gott en kan liksom;)

Nu ska jag gosa med bebis, kurera mig inför kvällens pizzeriabesök som sambon önskat på sin 30 årsdag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0