Världen därute...

Alltså, inte för att jag är perfekt, men jag tillåter mig ändå att bli jäkligt trött på alla föräldrar som skaffar barn, skapar människor utan att fostra dem! Utan att skydda dem, låta dem vara barn...

Barn imiterar vuxna, det vet vi alla, ju fler vredesutbrott jag får, ju fler får mina barn. Då kan det vara bra att stanna upp och tänka om inte sant?
Precis på samma vis skulle man kunna tänka kring andra saker. Typ vuxensaker, som enligt lag kallas övergrepp när barn är inblandade. Det finns ju skäl.

Ord som "hora", "knulla", "bögjävel" är ord som jag tycker barn ska vara förskonade ifrån. Jag gillar inte när små barn svär, eller när man låter barn slåss. Våra barn är det finaste vi har och det är vårt uppdrag att skydda dem. Skydda dem från det jobbiga och försöka hjälpa dem att inte växa upp för fort. För något har gått snett när småbarn slänger sig med sådana ord, bantar och slåss.

Lågstadiebarn som sminkar sig. Gah!
Jag fattar faktiskt inte varför sådana föräldrar skaffar barn. Jag blir så jäkla arg för det känns nästan omöjligt att skydda sina barn idag. Låta dem vara oskyldiga och lyckliga.

Vara små lite längre....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0