Ibs

Jaha. Diagnosticerad med ibs. En bra diagnos, eftersom man inte dör av det. En dålig diagnos för att det inte finns ngt direkt bot. Man måste hitta sitt eget sätt och jag provar mig fram. Utöver Ibsen så är det utmattningsdepression (igen), så jag medicinerar både mot det och med sömntabletter just nu. Jag ba' jag är ju inte LEDSEN! Sist var jag matt och ledsen, nu mer trött och tråkig liksom. Nåja. Same same.

Jag är sjukskriven 50% fram till påsk, efter lovet byter jag jobb. Doktorn tror jag kommer vara bra nog för heltid då, i och med att mitt schema är så annorlunda upplagt på nästa plats, med pauser som jag kan ta tillvara på.

Ibs då. Nyttig mat. Det jag redan vet inte fungerar för mig är kött och fett. Och laktos. Jag måste äta små portioner ofta. Men ngt mer är det också, så jag provar ta bort min älskade pasta och bröd! Med sorg.. Men jag behöver må bättre. Apropå allt tidigare tjat om vikt är byxor som var snortajta för tre veckor sedan nästan för stora. Men det känns inte så kul, allt går rakt igenom mig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0